המוקד העירוני (106) של עיריית באר שבע נערך בימים אלה להפעיל שירות קבוע ושוטף בשפה הרוסית. במסגרת זאת מתבצעת הכשרה למוקדניות בשפה הרוסית, וכבר בשבועות הקרובים ינתן מענה מלווה במערכת קולית ברוסית שתפנה את השיחות.
כידוע, מוקד 106 הוא ערוץ תקשורת מרכזי בין התושבים לעירייה, ומטרתו לטפל בפניות, דיווחים ובקשות תושבים בכל הנוגע לשירותים מוניציפליים בהם בין היתר: תשתיות, ניקיון, תחבורה ועוד.
יוזמת השירות, חברת מועצת העיר, עו"ס ג'ולי קייט: "הנגשת השירותים העירוניים לדוברי השפה הרוסית היא משימה חשובה. באר שבע היא עיר רב-תרבותית הכוללת קהילות רבות ושונות, הגדולה בהן היא קהילת דוברי הרוסית.
קראו גם:
"העולים החדשים מרוסיה ואוקראינה אינם דוברי עברית עדיין והנגשת השירותים העירוניים תסייע להם בקליטה. בנוסף, בעיר מתגוררים עולים ותיקים דוברי רוסית, מבוגרים שמתקשים בשפה העברית ומסתמכים על השירותים העירוניים. כעת יוכלו לקבל שירות בצורה נוחה, ברורה ויעילה. אני מודה לראש העיר על שיתוף הפעולה ולאנשי העירייה על המחוייבות שלהם לשפר כל הזמן את השירות לתושב."
ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ': "נמשיך לשפר ולפתח כל העת את השירותים העירוניים. לצד הפעלת המוקד בשפה הרוסית, תפעל מחלקת הקליטה להנגיש שירותים בשפות נוספות על מנת שכל תושבי העיר יזכו לשירות יעיל ואדיב. אני מודה לג'ולי על היוזמה ועל שיתוף הפעולה".